u see, u know, u hear, u smell, u taste, u explore, u experience, u understand... or else...mindyrownbiz...
Tuesday, November 25, 2008
Jalan-jalan cari makan...dan makan lagi
Jalan-jalan cari makan..dan makan lagi part 1
----------------------------------------------
Date: 15th November 2008
Time: 8.30am-12 am
First time ever, travelled/touring with a group....
Convoy to PD-Malacca.
Adalah 22 kereta.... best dan penat..hehehehe
takyah cerita panjang la kan, kita pakat2 tgk gambo je....

some of the cars....lining up n warming up the engines. first destination, ostrich farm in Port Dickson....hi hi ostrich, here we come
ostrich ada...tapi sad to say, ostrichnya macam hidup segan mati malu2...ada yang togel dah bulu..so takyah la tunjuk gambar dia, tak cun...
nasib baik ada si kambing yang comel...takde nama lagi, kata pekerja kat farm tu, umur dia baru sebulan and friendly nya ya amat....suka tunjuk skill lagi.
tu tengok, si kambing takde nama dengan my dearest friend waty...asking for milk!!! hahahahahaha..bagi je la waty...

me with the kambing...susahnya nak feed dia...nasib baik dia dah kenyang dgn waty..oooopsssss..hehehehee
ni si kambing miang kat farm tu...

me, waty and our new friends..izewani and hamidah..posing kat keta our big bro JYazid..sorry bro..dented tak keta u..hahahaha...
nice knowing u girls..nanti kita jalan lagi aaaaaa....
habis urusan kat PD, we went to Malacaa lak...jonker street.....


me and cute bella tengah nak mendera pakcik beca...gambar tu pun pakcik beca yang tolong snap kan...acih pakcik....satu round yang kejap, RM10....takpelah, kesian tengok pakcik tu yang kurus, sengsara nak bawak muatan yang lebih ni....beca ni siap ada CD lagi, pakcik pasang lagu disko...fuiyohhhhh
----------------------------------------------
Date: 15th November 2008
Time: 8.30am-12 am
First time ever, travelled/touring with a group....
Convoy to PD-Malacca.
Adalah 22 kereta.... best dan penat..hehehehe
takyah cerita panjang la kan, kita pakat2 tgk gambo je....
some of the cars....lining up n warming up the engines. first destination, ostrich farm in Port Dickson....hi hi ostrich, here we come
nasib baik ada si kambing yang comel...takde nama lagi, kata pekerja kat farm tu, umur dia baru sebulan and friendly nya ya amat....suka tunjuk skill lagi.
tu tengok, si kambing takde nama dengan my dearest friend waty...asking for milk!!! hahahahahaha..bagi je la waty...
me with the kambing...susahnya nak feed dia...nasib baik dia dah kenyang dgn waty..oooopsssss..hehehehee
me, waty and our new friends..izewani and hamidah..posing kat keta our big bro JYazid..sorry bro..dented tak keta u..hahahaha...
nice knowing u girls..nanti kita jalan lagi aaaaaa....
habis urusan kat PD, we went to Malacaa lak...jonker street.....
me and cute bella tengah nak mendera pakcik beca...gambar tu pun pakcik beca yang tolong snap kan...acih pakcik....satu round yang kejap, RM10....takpelah, kesian tengok pakcik tu yang kurus, sengsara nak bawak muatan yang lebih ni....beca ni siap ada CD lagi, pakcik pasang lagu disko...fuiyohhhhh
sebelah tu gambar kat jonker street
Wednesday, November 12, 2008
God left clues...
untuk renungan bersama.... God left clues
A Tomato has four chambers and is red. The heart is red and has four chambers. All of the research shows tomatoes are indeed pure heart and blood food.

Kidney Beans actually heal and help maintain kidney function and yes, they look exactly like the human kidneys.
A sliced Carrot looks like the human eye. The pupil, iris and radiating lines look just like the human eye...and YES science now shows that carrots greatly enhance blood flow to and function of the eyes.
A Tomato has four chambers and is red. The heart is red and has four chambers. All of the research shows tomatoes are indeed pure heart and blood food.
Grapes hang in a cluster that has the shape of the heart. Each grape looks like a blood cell and all of the research today shows that grapes are also profound heart and blood vitalizing food.

A Walnut looks like a little brain, a left and right hemisphere, upper cerebrums and lower cerebellums. Even the wrinkles or folds are on the nut just like the neo-cortex. We now know that walnuts help develop over 3 dozen neuron-transmitters for brain function.
Kidney Beans actually heal and help maintain kidney function and yes, they look exactly like the human kidneys. 
Celery, Bok Choy, Rhubarb and more look just like bones. These foods specifically target bone strength. Bones are 23% sodium and these foods are 23% sodium. If you don't have enough sodium in your diet the body pulls it from the bones, making them weak. These foods replenish the skeletal needs of the body.


Eggplant, Avocadoes and Pears target the health and function of the womb and cervix of the female - they look just like these organs. Today's research shows that when a woman eats 1 avocado a week, it balances hormones, sheds unwanted birth weight and prevents cervical cancers And how profound is this? ...... It takes exactly 9 months to grow an avocado from blossom to ripened fruit. There are over 14,000 photolytic chemical constituents of nutrition in each one of these foods (modern science has only studied and named about 141 of them).

Figs are full of seeds and hang in twos when they grow. Figs increase the motility of male sperm and increase the numbers of Sperm to swell to overcome male sterility.

Sweet Potatoes look like the pancreas and actually balance the glycemic index of diabetics.

Olives assist the health and function of the ovaries Grapefruits, Oranges, and other Citrus fruits look just like the mammary glands of the female and actually assist the health of the breasts and the movement of lymph in and out of the breasts.
Onions look like body cells. Today's research shows that onions help clear waste materials from all of the body cells. They even produce tears which wash the epithelial layers of the eyes.
Labels:
God
Tuesday, November 11, 2008
kahwin lagi...?????
Bulan2 haji ni...adalah kengkawan yang dimurahkan rezeki, dibukakan pintu hati, sampai seru, turut ke Tanah Suci. Tumpang suka dengar kawan2 pergi..dan seperti lumrahnya, kata orang, sebelum pergi tu, bermaaf-maafan lan, kalau ada hutang bayar, maka dapat jugalah panggilan dengan beberapa rakan yang ke akan ke sana.
Dialog biasalah...`saya nak pergi haji..sekian2 hari bulan..mintak maaflah ya kalau ada salah, terkasarbahasa, tersalah laku, terguris hati..bla..bla..bla...."...Yelah, sama lah kita..jawapan balas..semoga selamat pergi selamat kembali..dapat haji mabrur. dalam hati, bila pulak kita nak pergi ya....
Dalam mintak2 maaf tu, entah macam mana timbul lak kisah kawin dua...(atau lebih)emmm...mungkin sebab adalah skrip mintak maaf kalau `terusik', `tercuba', `terapat'..senang kata, usha usha la....
Jawapan balas skali lagi, senang je...`alah, kengkawan...relaxlah...tau, usik2, takde seriusnya..laki dah kawin, mana berani nak kawin lagi satu'. ye ke?
entahlah, rasanya tak ramai laki yang dah beristeri, berani nak kawin lebih...walaupun ada...bak kata Allahyarham P Ramlee, satu banyak2, 2 sedikit2, 3 kadang2, 4 jarang2...
Hakikatnya, memang ada laki yang berani kawin 2, 3 mahu pun 4..sama ada secara terus terang dengan isteri pertama ataupun secara curi2...pendek kata, mereka ni berani amik risiko, sanggup kena maki..bab mampu tak mampu, adil tak adil tu, rasanya tak terlintas kat kepala diorang...sebab ramai gak yang tak mampu, isteri nak ramai gak, adil jangan ceritalah..memang senang cerita takkan adil...new broom sweeps well...
Yang lain tu, kalau dah beristeri tapi pasang gak girl friend, emmm..rasanya baiklah si girlfriend tu lupakan je harapan hidup bersama. Takkan ke mananya..setakat peneman suka bolehlah, semuanya seketika....sementara..walaupun si laki ni berdegar2 berjanji....taj mahal la, everest la, pendek kata bulan bintang di janjikan, tapi bila isteri dapat tahu, taj mahal entah ke mana, everest dah jadi busut, bulan kelam, bintang malap...best friend je ni yang, katanya pada si isteri, cinta hati abang sayang seorang..merujuk pada si isteri...dan si girl friend? dia la yang kena maki, pempuan gatal, kacau laki orang, nak ngikis duit walaupun si laki ni sebenarnya sengkek....pendek cerita, sakit hati, gigit jari....
So camno? what do u guys think? si pempuan, kawan2 cukuplah kalau berkawan dengan laki orang ni kan...tak guna ada perasaan....jauh sekali harapan...laki orang lak? cukup2 lah dengan isteri seorang....jaga hati sebaiknya, tunaikan tanggungjawab seeloknya....lainlah kalau si isteri yang merelakan.
Dialog biasalah...`saya nak pergi haji..sekian2 hari bulan..mintak maaflah ya kalau ada salah, terkasarbahasa, tersalah laku, terguris hati..bla..bla..bla...."...Yelah, sama lah kita..jawapan balas..semoga selamat pergi selamat kembali..dapat haji mabrur. dalam hati, bila pulak kita nak pergi ya....
Dalam mintak2 maaf tu, entah macam mana timbul lak kisah kawin dua...(atau lebih)emmm...mungkin sebab adalah skrip mintak maaf kalau `terusik', `tercuba', `terapat'..senang kata, usha usha la....
Jawapan balas skali lagi, senang je...`alah, kengkawan...relaxlah...tau, usik2, takde seriusnya..laki dah kawin, mana berani nak kawin lagi satu'. ye ke?
entahlah, rasanya tak ramai laki yang dah beristeri, berani nak kawin lebih...walaupun ada...bak kata Allahyarham P Ramlee, satu banyak2, 2 sedikit2, 3 kadang2, 4 jarang2...
Hakikatnya, memang ada laki yang berani kawin 2, 3 mahu pun 4..sama ada secara terus terang dengan isteri pertama ataupun secara curi2...pendek kata, mereka ni berani amik risiko, sanggup kena maki..bab mampu tak mampu, adil tak adil tu, rasanya tak terlintas kat kepala diorang...sebab ramai gak yang tak mampu, isteri nak ramai gak, adil jangan ceritalah..memang senang cerita takkan adil...new broom sweeps well...
Yang lain tu, kalau dah beristeri tapi pasang gak girl friend, emmm..rasanya baiklah si girlfriend tu lupakan je harapan hidup bersama. Takkan ke mananya..setakat peneman suka bolehlah, semuanya seketika....sementara..walaupun si laki ni berdegar2 berjanji....taj mahal la, everest la, pendek kata bulan bintang di janjikan, tapi bila isteri dapat tahu, taj mahal entah ke mana, everest dah jadi busut, bulan kelam, bintang malap...best friend je ni yang, katanya pada si isteri, cinta hati abang sayang seorang..merujuk pada si isteri...dan si girl friend? dia la yang kena maki, pempuan gatal, kacau laki orang, nak ngikis duit walaupun si laki ni sebenarnya sengkek....pendek cerita, sakit hati, gigit jari....
So camno? what do u guys think? si pempuan, kawan2 cukuplah kalau berkawan dengan laki orang ni kan...tak guna ada perasaan....jauh sekali harapan...laki orang lak? cukup2 lah dengan isteri seorang....jaga hati sebaiknya, tunaikan tanggungjawab seeloknya....lainlah kalau si isteri yang merelakan.
Friday, November 7, 2008
No women no cry, no men...???
sharing this with u guys...
For all those men who say, Why buy a cow when you can get milk for free. Here's an update for you:
Nowadays, 80% of women are against marriage, WHY? Because women realize it's not worth buying an entire pig just to get a little sausage. Men are like....
1. Men are like Laxative
They irritate the crap out of you.
2. Men are like. Bananas .
The older they get, the less firm they are. (emmmmm...????)
3. Men are like Weather .
Nothing can be done to change them. (very true)
4. Men are like Blenders.
You need One, but you're not quite sure why.
5. Men are like Chocolate Bars ..
Sweet, smooth, & they usually head right for your hips. (hahahahaha..they dont like to waste time huh..the very staright to the point oneeeee)
6. Men are like Commercials .
You can't believe a word they say. (huh..tell me about it.especially those yang mat kuntum..pandai ayat)
7. Men are like Department Stores ...
Their clothes are always 1/2 off!
8. Men are like . Government Bonds ....
They take soooooooo long to mature. (they will never do...no matter how old they are)
9. Men are like .Mascara .
They usually run at the first sign of emotion.
10. Men are like Popcorn .
They satisfy you, but only for a little while.
11. Men are like Snowstorms .
You never know when they're coming, how many inches you'll get or how long it will last.
12. Men are like Lava Lamps .
Fun to look at, but not very bright. (not very broght? or not bright at all?emmmm...they have the word `bright' in teir dictionary ya?)
13. Men are like Parking Spots.
All the good ones are taken, the rest are handicapped. (ya laaaa...sob sob sob)
*sigh* despite all that...i do need man..men???
....i m not against nature....emmm..yetttt.....
For all those men who say, Why buy a cow when you can get milk for free. Here's an update for you:
Nowadays, 80% of women are against marriage, WHY? Because women realize it's not worth buying an entire pig just to get a little sausage. Men are like....
1. Men are like Laxative
They irritate the crap out of you.
2. Men are like. Bananas .
The older they get, the less firm they are. (emmmmm...????)
3. Men are like Weather .
Nothing can be done to change them. (very true)
4. Men are like Blenders.
You need One, but you're not quite sure why.
5. Men are like Chocolate Bars ..
Sweet, smooth, & they usually head right for your hips. (hahahahaha..they dont like to waste time huh..the very staright to the point oneeeee)
6. Men are like Commercials .
You can't believe a word they say. (huh..tell me about it.especially those yang mat kuntum..pandai ayat)
7. Men are like Department Stores ...
Their clothes are always 1/2 off!
8. Men are like . Government Bonds ....
They take soooooooo long to mature. (they will never do...no matter how old they are)
9. Men are like .Mascara .
They usually run at the first sign of emotion.
10. Men are like Popcorn .
They satisfy you, but only for a little while.
11. Men are like Snowstorms .
You never know when they're coming, how many inches you'll get or how long it will last.
12. Men are like Lava Lamps .
Fun to look at, but not very bright. (not very broght? or not bright at all?emmmm...they have the word `bright' in teir dictionary ya?)
13. Men are like Parking Spots.
All the good ones are taken, the rest are handicapped. (ya laaaa...sob sob sob)
*sigh* despite all that...i do need man..men???
....i m not against nature....emmm..yetttt.....
Labels:
life
Tuesday, October 21, 2008
hidup...
adakalanya kita rasa apalah nak jadi dengan hidup ni kan...boring, marah, geram, sedih....pendek kata, lost n down, worse part bila rasa alahai lonely nya aku...so alone.....
read this....sent by a very dear friend of mine....
CUP OF COFFEE
------------------
A group of alumni, highly established in their careers, got together to visit their old university professor. Conversation soon turned into complaints about stress in work and life. Offering his guests coffee, the professor went to the kitchen and returned with a large pot of coffee and an assortment of cups - porcelain, plastic, glass, crystal, some plain looking, some expensive, some exquisite - telling them to help themselves to hot coffee.
When all the students had a cup of coffee in hand, the professor said: "If you noticed, all the nice looking expensive cups were taken up, leaving behind the plain and cheap ones. While it is normal for you to want only the best for yourselves, that is the source of your problems and stress.
What all of you really wanted was coffee, not the cup, but you consciously went for the best cups and were eyeing each other's cups.
Now if life is coffee, then the jobs, money and position in society are the cups. They are just tools to hold and contain Life, but the quality of life doesn't change. Sometimes, by concentrating only on the cup, we fail to enjoy the coffee in it."
So, don't let the cups drive you. Enjoy the coffee instead.
so, frens...cheer up....there r ups n downs....but life has to go on kan...to all my dear friends, who's 4ever available to b a shoulder (shoulders) 4 me to cry on....i love u guys....
read this....sent by a very dear friend of mine....
CUP OF COFFEE
------------------
A group of alumni, highly established in their careers, got together to visit their old university professor. Conversation soon turned into complaints about stress in work and life. Offering his guests coffee, the professor went to the kitchen and returned with a large pot of coffee and an assortment of cups - porcelain, plastic, glass, crystal, some plain looking, some expensive, some exquisite - telling them to help themselves to hot coffee.
When all the students had a cup of coffee in hand, the professor said: "If you noticed, all the nice looking expensive cups were taken up, leaving behind the plain and cheap ones. While it is normal for you to want only the best for yourselves, that is the source of your problems and stress.
What all of you really wanted was coffee, not the cup, but you consciously went for the best cups and were eyeing each other's cups.
Now if life is coffee, then the jobs, money and position in society are the cups. They are just tools to hold and contain Life, but the quality of life doesn't change. Sometimes, by concentrating only on the cup, we fail to enjoy the coffee in it."
So, don't let the cups drive you. Enjoy the coffee instead.
so, frens...cheer up....there r ups n downs....but life has to go on kan...to all my dear friends, who's 4ever available to b a shoulder (shoulders) 4 me to cry on....i love u guys....
Labels:
love
Wednesday, October 15, 2008
Jangan pakai selipar...
ebi..this is berita mutakhir...esok (Thursday 16 oct) baru kuwa paper....exclusive...
IPOH: Akibat tertekan pedal minyak, seorang wanita sarat mengandung tujuh bulan nyaris maut selepas kereta yang dipandunya merempuh pagar sebuah rumah di Persiaran Tawas Baru 14, Taman Tasek Mewah, di sini, petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang itu, D Vasanthi, 26 bersama suaminya M Vegaswaran, 30 dalam perjalanan pulang dari menziarah rumah abangnya di kawasan perumahan sama dengan menaiki sebuah kereta Proton Waja berwarna hitam.
Kejadian dikatakan berlaku selepas Vasanthi gagal mengawal kenderaan kerana seliparnya tersangkut pada pedal minyak menyebabkan kereta itu turut merempuh sebuah van yang terletak berdekatan.
so, jangan pakai selipar masa drive....rasanya lady drivers selalu macam ni kan...luar kereta kasut tinggi...bila nak drive tukar selipar...satu, kononnya tak selesa drive pakai kasut tinggi, 2ndly, takut kasut rosak.....tapi rasanya bila baca cerita macam ni, biarlah kasut rosak kan daripada kita sendiri yang `rosak', pagar orang rosak..nasib baik hidup lagi...
IPOH: Akibat tertekan pedal minyak, seorang wanita sarat mengandung tujuh bulan nyaris maut selepas kereta yang dipandunya merempuh pagar sebuah rumah di Persiaran Tawas Baru 14, Taman Tasek Mewah, di sini, petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang itu, D Vasanthi, 26 bersama suaminya M Vegaswaran, 30 dalam perjalanan pulang dari menziarah rumah abangnya di kawasan perumahan sama dengan menaiki sebuah kereta Proton Waja berwarna hitam.
Kejadian dikatakan berlaku selepas Vasanthi gagal mengawal kenderaan kerana seliparnya tersangkut pada pedal minyak menyebabkan kereta itu turut merempuh sebuah van yang terletak berdekatan.
so, jangan pakai selipar masa drive....rasanya lady drivers selalu macam ni kan...luar kereta kasut tinggi...bila nak drive tukar selipar...satu, kononnya tak selesa drive pakai kasut tinggi, 2ndly, takut kasut rosak.....tapi rasanya bila baca cerita macam ni, biarlah kasut rosak kan daripada kita sendiri yang `rosak', pagar orang rosak..nasib baik hidup lagi...
Labels:
breaking news
Subscribe to:
Posts (Atom)