Thursday, April 2, 2009

TERAPI PERNAFASAN UNTUK SAKIT KEPALA & KELETIHAN


Kita memiliki hidung berlubang di sebelah kiri dan di sebelah kanan. Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas ?

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaannya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin ).


Jika sakit kepala , tutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit , sakit kepala akan sembuh .


Jika anda merasa lelah , tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan . Lakukan berulang kali dan anda akan berasa segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin .


Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri , oleh itu mereka lebih mudah berasa tenang. Lelaki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan , menyebabkan mereka mudah marah.


Apabila terjaga dari tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat , anda akan merasa sangat lelah . Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas , anda akan merasa segar kembali dengan cepat.


Saya sentiasa sakit kepala dan doktor sering bergurau, yang segala-galanya akan pulih apabila saya berkahwin. Saya makan ubat tetapi tiada kesan sehinggalah saya melakukan kaedah ini. Saya menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri . Dalam kurang dari satu minggu , sakit kepala saya sembuh . Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang , saya tidak lagi sakit kepala.


Dengan mempraktekkan terapi pernafasan ini secara benar (menarik dan mengeluarkan nafas), kondisi tubuh anda akan sangat rileks. . Jika ingin BUNUH DIRI (????), cuba tutup kedua-dua lubang hidung anda ( sebelah kanan dan kiri ) dan lakukan kira-kira 2 jam , maka anda tidak akan merasakan apa-apa .

2 comments:

Cikgooden said...

baru nak cakap...tapi bab on the end ko dah klimaks kan..tak sempat...ha ha ha

ya nak damai dan tenang..

tutup dua dua lubang idung!..dan lubang-lubang lain yang ada jugak..

amboih..lama menyepi...



















.
dah tak nak geng dah ka?..

if only... said...

heheheh...yo la tu...senyap tak bermakna tak memerhati...hahahaha..watch out..u r being watched